Timp de 15 ani, Adidas a dus o luptă crâncenă împotriva creatorului de modă Thom Browne, încercând să îl oprească pe acesta din a folosi designul care a consacrat multă vreme brandul sport. Deși a fost dat în judecată în anul 2021 de către gigantul de echipamente sportive, Thom Browne nu s-a lăsat cu una cu două. De curând, Adidas a pierdut procesul în care a încercat să își însușească dungile prin care s-a făcut remarcat, ani la rând.
Renumitul retailer nemțesc a încercat cu doi ani în urmă, prin mijloace mai puțin pașnice, să îl convingă pe designerul Thom Browne să înceteze să mai integreze în creațiile sale dungi mult prea asemănătoare cu cele ale Adidas. Aparent, producătorul de îmbrăcăminte sport voia, printre altele, să evite orice posibilă confuzie din partea publicului. Hotărât, Browne a ripostat și a susținut că este imposibil ca oamenii să confunde mărcile între ele, deoarece brandul său folosea un număr suplimentar de dungi.
Pe data de 3 ianuarie 2021, Adidas a intentat un proces care va rămâne multă vreme în istoria modei. Singurul obiectiv al renumitului retailer era acela de a recupera ceea ce a crezut că i se cuvine: dungile atât de îndrăgite de fanii firmei. Multă vreme până atunci, brandul de lux a încercat să demonstreze că pe articolele fabricate apar patru dungi, nu trei.
Conform Reuters, designerul a explicat că exclude din calcul varianta ca publicul să confunde două mărci cât se poate de diferite. Motivele sunt simple: brandurile au prețuri mai mult decât diferite, se adresează unor segmente diferite de public și fac parte din nișe diferite (îmbrăcăminte de lux, respectiv haine sport).
CITEȘTE ȘI: Doliu în lumea modei! Vivienne Westwood, cunoscuta creatoare de modă, a murit
Se pare că planul celor de la Adidas, de a obține despăgubiri în valoare de aproape 8 milioane de dolari și drepturi de autor asupra respectivului simbol, a eșuat lamentabil. După nouă zile de proces, juriul a fost de partea lui Thom Browne. Astfel, renumita marcă sport a pierdut procesul împotriva creatorului de modă, deși avocații lui Browne susțineau că înfrângerea este inevitabilă.
,,Suntem încântați să vă informăm că juriul a constatat că Thom Browne, Inc. nu a încălcat niciodată vreuna din mărcile comerciale ale Adidas”, a declarat un purtător de cuvânt al lui Browne într-un comunicat.
„De peste 20 de ani, Thom Browne este un pionier al modei de lux, aducând o estetică și un design cu totul unic și distinctiv, care combină tehnicile clasice de croitorie cu spiritul sportiv american. Așteptăm cu nerăbdare să continuăm să proiectăm și să oferim produse creative, care au devenit emblema brandului Thom Browne”, a mai adăugat purtătorul de cuvânt, potrivit Vogue Business.
Dezamăgiți de situație, reprezentanții Adidas nu vor totuși să se supună deciziei și să se dea bătuți atât de ușor. Ei susțin că vor continua „să apere proprietatea intelectuală, inclusiv depunând orice contestații adecvate”.